Tuesday, December 29, 2009

~JIKA AKU JATUH HATI~

Ya Allah…

jika aku jatuh cinta ya Allah,

cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan,

cintanya padaMu,

agar brtambah

kekuatanku untuk meyintaimu ya Allah.

Ya Muhaimin…

jika aku jatuh hati,

izinkanlah aku menyentuh hati seseorang

yang hatinya tertaut padaMu,

agar tidak aku

terjatuh dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana…

jika aku jatuh hati,

jagalah hatiku padanya

agar tidak aku

berpaling daripada hatiMu.

Ya Rabbul Izzati…

jika aku rindu,

rindukanlah

aku pada seseorang yang merindui

syahid di jalanMu.

Ya Allah…

jika aku menikmati cinta kekasihmu,

janganlah kenikmatan itu melebihi

kenikmatan indahnya bermunajat

di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah…

jika aku jatuh hati pada kekasihMu,

jangan..

jangan biarkn aku tertatih

dan terjatuh dalam perjalanan panjang

yang menyeru

manusia kepadaMu.

Ya Allah…

jika Kau halalkan aku merindui kekasihmu,

jangan biarkan

aku melampaui batas sehingga

mleupakan aku pada cnita hakiki dan

rindu abadi hanya kepadaMu

Amin ya rabbal’ alamin…

doaku m0ga kita

sama2 berjaya dunia akhirat

berjaya dalam mengharungi segala

dugaan dan cabaran

yang sememangnya menguji kekuatan keimanan

kerana tapak iman itulah

yang menemukan cinta yang selama ini telah hilang.

semga cinta yang dicari telah ditemui

semoga Allah meletakkan kita

dibawah payung rahmat kasihNya

INSYA ALLAH…

0 comments:

Post a Comment