Friday, June 4, 2010

syukur ya TUHANku..


Hari2 yg aku lalui sbg pelajar memang byk cabaran dan dugaan. Di uji dri pelbagai segi antaranya kesihatan, wang ringgit, assignment, kelas yang padat dan macam2 lg sehingga membuat tubuh aku mnjd letih. Tapi aku tahu, semua ini sementara. Kerana apa? Kerana aku sedang menuntut ilmu. Bukankah menuntut ilmu dituntut dalam Islam? Dan aku tahu dalam apa jua yang kita buat, kita takkan terlepas dari ujian-NYA.
Setiap orang akan menghadapi ujian masing2. Mungkin ada yang sama dan mungkin ada yang berbeza. Tapi kenapa kita sering mempertikaikannya?
Tidakkah kita sedar bahawa setiap ujian itu membawa satu hikmah di sebaliknya? Cuma lambat dan cepat je. Atau kadang2 mungkin kita sedar atau tidak sedar.
Bangunlah wahai saudara2ku.. sama2lah kita bsyukur dgn apa yg kita ada…
Ya ALLAH jdknlh kami hamba2MU yang sentiasa bersyukur…

0 comments:

Post a Comment