Saturday, June 19, 2010

lelaki mengapa sering menyakiti wanita?



kenapa ya..lelaki terlalu mudah menyakiti wanita?
apakah kerana wanita terlalu lembut?
terlalu diam atau terlalu mudah mengalah?
apakah ciri sebenar lelaki sejati?
tega seorang lelaki membuat malah membiarkan wanita yang menyayanginya menagis kerana dirinya?

atoyai…aku tak faham langsung..
segala yang telah terjadi membuatkan aku takut untuk mengenali lelaki…
aku tidak mendamba lelaki semulia Nabi Muhammad S.A.W…
tidak juga seperti Umaar Al-khattab..
tidak juga seperti Sahabat-sahabat Nabi..

tetapi cukuplah sekadar..
lelaki yg mampu melindungi aku,
membuatkan aku gembira,
berkongsi suka duka,
memahami aku,
menghormati kedua orang tuaku dan keluargaku.
malah yang penting…
MAMPU MENJADI IMAM kpdku dan keluargaku kelak…

haruskah aku percaya pada cinta lelaki?
haruskah aku percaya yang aku takkan terluka lagi gara2 lelaki?
serik…
aku benar2 serik…

aku tau..
aku mmg takkn mampu meyintai lelaki sepenuh hatiku..
tp adakah itu satu kesalahan??

lelaki..lelaki..

pada lelaki yang hadir dalam mimpiku satu ketika dulu…hadirmu ku nanti..kerna aku percaya,bahawa kaulah yang bakal menghuni hati ini…
walaupun kau belum pasti akan ku temui…

1 comments:

  1. syafiq{nama sebenar}June 20, 2010 at 3:54 PM

    lelaki!!!!! yer sy lelaki.... lelaki yg plng baik ddnia ini adlh nabi kita muhammad S.A.W dgn siftnyer yg pemurh,baik hati,lmh lmbt, kerane nabu maksum tiader dose..shbt2 nabi pn mempnyai sift mcm 2 wahai lelaki dluar saner nak thu ker mcm maner kiter nak dpt sift sperti itu..mrilah ikt sy kter keluar jalan allh...tingkt kan amalan,amal yg mulia..{amal makruf nahi mungkar}
    *tok saudari blog ini mudah2an anda dpt aper yg anda inginkan..allh tlh ttpkn wanita yg baik tok lelaki yg baik insyallh..

    ReplyDelete