Thursday, November 25, 2010

kehilangan


pernah kah korang kehilangan sesuatu yg amat berharga?
ya..aku rasa stiap org pernah..
nk dijadikn cerita..aku pernah kehilangan mcm2.too many things!!
bermula dgn benda yg sekecil2hinggalah yg sebesar2.hehe... maybe misplace?huhu

kehilangan something yg bkn dicuri atau d ambil org len taklah skt sgt kn?tp kalo org curi...mmg sakit giler!

23nov 2010..tarikh yg xmungkin kami sekeluarga lupakan.hari yg mmbawa kisah duka kpd kami sekeluarga.syukur kami dpt menempuhinya.
brg bharga yg baru dimiliki tdk smp 24jam tlh dicuri org!ya...betapa hancur luluh,skt hati kami.knapa?krna ianya hasil titik peluh ayah yg bertungkus lumus menghabiskn kerjanya dlm tmpoh terakhir sblm beliau bersara.saat ayh menceritakn btapa peritnnya dia berusaha utk mmbeli barang itu,menitis airmata aku.
n ni merupakan kali kedua ku mlht ayh menangis.dh tntu brg tu sgt bharga.mmg bharga bg kami wlaupun pd org len x.kehilangnnya umpama kami sekeluarga patah kaki.

dlu,aku xpnh merasakn kehilngn spt ini spt apa yg org len mgkn rasakn.tp kini aku n kuarga melaluinya.
dan aku merasakn betapa payh n sakitnya khlgn.knp ada org yg tgamak menyusahkn org lain hnya krn sikap tamak mereka????
aku respek ayh.aku tahu ayh yg plg terasa dgn khlgnnya.wlau pd mulanya sedih,tp ayh ckp,mgkn dh tamat tempohnya berkhidmt utk kita.

yaa...mgkn btul ckp ayh.aku rasa inilh dugaan terhebat bt kami sekeluarga.dr dugaan ini kami jd lbh rpat.terima kasih ya ALLAH.berkat ketabahn kami,kami dpt memberi sokongn thdap satu sama lain.

buat yg mencuri:
balasan d dunia n akhirat menanti kamu. hidup kamu xkn tenang.kalau ye pon xda duit,buatla keje halal.mencuri bkn je haram malah menyusahkn hidup org lain!!mgkn 1hr nnt sesuatu yg plg bharga bt kamu akan dicuri org.saat itu baru kamu rasaakn kepayahnnya.
knp mengambil hasil titik peluh org lain????

2 comments:

  1. sygggg...what happen?? ada hikmah nya terjadi...dan hikmah nya sgt b'harga kn?? redha...sesungguhnya org yg sabar besar pahala nya...

    ReplyDelete
  2. something bad happen..i will story to u later dear..huhu..yup..hikmahnyer bharga.amin....

    ReplyDelete