Wednesday, August 18, 2010

Ramadhan kali ini


dear diary..
lama sudah tak menulis kt cni.rindu nak menulis.tapi masa yang ada,buat keje lain plak. sedar tak sedar, harini dah hari ke lapan umat Islam menyambut Ramadhan. alhamdulillah... :)

hari pertama Ramadhan kali ini sangat menguji aku.rasa rindu sgt2nak bersahur n berbuka dgn family.rindu suara mak kejutkn bangun sahur.rindu suara ayah baca doa berbuka puasa. rindu berebut tempat dduk dgn akak.pendek kata rindu sesangggattt...hehe

alhamdulillah..
dengan nekadnyer aku balik hari jumaat lepas ke ipoh n balik semula ke shah alam hr isnin lpas.hahaha..best2!!haha..dapat sudah merasa bersahur n berbuka dgn famili..huhuhu..

Ramadhan kalini bkn kali pertama aku berpuasa di Shah alam.kali ke 3 rasanyer.setiap subuh terdengar azan dilaungkan oleh pak2 arab kt sini.syahdunyerr...menitis airmata.alhamdulillah masih berkesempatan menyambut Ramadhan kalini.
Ramadhan kali ini benar2 menguji ketahanan aku apabila sering diserang penyakit.terasa berjalan pun tdk mampu.sukar menarik nafas.perit n ketat rasanya di dada.aku tahu ini semua ujian bagiku. moga aku terus tabah menghadapi ujian yang mendatang....aminnn...

0 comments:

Post a Comment